BRUISENDE BLOG

23x de beste content inspiratie die werkt

De afgelopen jaren heb ik al veel ondernemers geholpen aan bruisende socials. IJzersterke content waarmee je impact maakt en verbinding creëert. Ook jouw merk zit vol bijzondere verhalen, maar door de drukte van de dag vergeet je ze te delen.

Wanneer je dit wel doet, zul je merken dat je een blijvende en verbluffende indruk op je klanten achterlaat. Het resultaat? Jouw merk bruist als nooit tevoren en je klanten transformeren in ambassadeurs.

Ontdek snel mijn 23 beste content inspiratie ideeën die echt werken:

1. Deel jouw passie & liefde

Waarom doe jij wat je doet? Wat is jouw drive? Welke impact wil je maken? Wanneer je dit deelt, onderscheid je je van de rest. Je vertelt indirect wat jou zo bijzonder maakt en waarom mensen voor jou moeten kiezen.


2. Wie ben jij?

Wist jij dat persoonlijke posts het best scoren? Stel jezelf daarom regelmatig voor. Hiermee laat je niet alleen zien wie je bent en wat jou uniek maakt, maar maak je jouw merk meteen persoonlijk!

Tip: Wil jij jouw aantrekkingskracht vergroten? Geef je merk een persoonlijke touch!


3. Wat is het resultaat van jouw product of dienst?

Veel ondernemers zijn trots op hun product of dienst en delen de projecten waaraan ze hebben bijgedragen. Wanneer je niet deelt wat je doet, maar waarom je dit doet en wat het resultaat is, zul je sneller de interesse wekken van jouw volgers.


4. Jij bent dé oplossing

Duik vaker in het probleem of de situatie van jouw klant. Wat speelt er in de branche? En tegen welke problemen lopen jouw klanten aan? Leg daarna uit waarom jij de oplossing bent. Je volgers zullen zich gaan herkennen en worden enthousiast.


5. Reviews

Ervaringen van anderen met jouw merk resulteren direct in vertrouwen. Deel daarom een case van een klant. Je volgers zien direct wat de toegevoegde waarde is van jouw product of dienst.

Tip: Reviews en ervaringen van anderen kunnen doorslaggevend zijn. Investeer hier dus in!

6. Inspireer anderen

Natuurlijk wil jij interactie met jouw volgers. Dit moet je alleen verdienen. Inspireer je volgers door tips, adviezen en ervaringen te delen. Het kan anderen helpen en aanzetten tot actie. Ze zullen je hierdoor onthouden en sneller terugkomen. Het is het begin van verbinding.


7. Resultaatgericht

Klanten willen graag weten wat jouw product of dienst oplevert. Deel jouw ervaringen, inzichten en visie. Het resulteert direct in vertrouwen. Dit kan bijvoorbeeld middels een ‘How to…’ post.


8. Wist je dat…

Deel regelmatig leuke en grappige feitjes over jou of je team. Dit kunnen zaken zijn die jouw volgers waarschijnlijk nog niet van jouw wisten, maar wat wel iets zegt over jouw team/merk. Dit zorgt wederom voor een stukje persoonlijkheid en herkenning.


9. Mindset

De enige manier om echt de connectie met je volgers aan te gaan, is door jouw merk persoonlijk te maken. Het zegt iets over jou en je DNA. Het kwetsbaar opstellen van jezelf wordt vaak gewaardeerd. Deel bijvoorbeeld een post over hoe je een negatieve ervaring of eigenschap hebt om weten te buigen naar een enorme kracht of hoe jij je staande hebt weten te houden in een lastige situatie. Het zegt zoveel over jezelf en het motiveert, stimuleert en inspireert anderen.


10. Jij bent de expert

Als koploper binnen jouw vakgebied, ben je een voorbeeld voor anderen. Jij bent een inspiratiebron! Deel daarom regelmatig jouw inzichten. Jouw volgers hechten waarde aan jouw kijk op of ervaring met het ondernemerschap en alles wat hierbij komt kijken.

Tip: Onderschat jezelf en jouw ervaring niet en deel dit met anderen. Je volgers zitten erop te wachten!

11. Actualiteit

Als bevlogen ondernemer weet je wat er speelt in jouw branche. Deel actualiteiten of trends die betrekking hebben op jouw vak(gebied) en deel jouw mening hierover. Dit wordt niet alleen gewaardeerd, maar resulteert ook in interactie met jouw volgers.


12. Stappenplan

Jouw volgers houden niet van ellenlange lijstjes, maar van een simpel en kort stappenplan, waarmee ze snel én efficiënt hun doelen kunnen realiseren. Leg uit hoe jouw volgers hun doel kunnen bereiken in 3 simpele stappen én wat jouw bijdrage hieraan is. Door het resultaat (wat levert het uiteindelijk op?) te delen, maak je het concreet én interessant.


13. Autentieke content

Autentieke content is goud waard en resulteert in herkenning. Deel bijvoorbeeld welke eigenschap in jouw huidige rol als ondernemer goed van pas komt en waarom.


14. Geef advies

Als leider binnen jouw industrie vragen mensen jou regelmatig om advies. Bekijk of onderzoek wat er binnen jouw branche gebeurt. Welke fouten maken jouw klanten? Wat zie en ervaar jij? Welk advies kun jij mensen geven?

Tip: Geef jouw volgers regelmatig gratis advies. Hiermee laat jij zien dat je verstand van zaken hebt en dé expert bent binnen jouw vakgebied.


15. Partners in de spotlights

Naast jouw product of dienst, heb jij jouw klanten meer te bieden. Vraag jouw bestaande relaties waarom ze graag met jou samenwerken én wat ze uit jullie samenweking halen. Dit resulteert in vertrouwen en hiermee laat je zien welke mooie partners je om jou heen hebt.

16. Proces

Als ondernemers leer je van elkaar. Deel daarom welke stappen of fases jij als ondernemer hebt doorlopen om uiteindelijk te komen waar je nu staat. Welke aanpak had jij? Welke uitdagingen kwamen hier allemaal bij kijken? Wat zou je achteraf wellicht anders doen? Hiermee deel je indirect dat je als ondernemer enorm gegroeid bent en over relevante ervaring beschikt.

Tip: Vergeet jouw waardevolle kennis en ervaringen niet te delen met jouw volgers. Zij kunnen van jou leren. Het zorgt tevens voor herkenning en verbinding!


17. Uitdelen

Het doel van elke ondernemer is het opbouwen van duurzame relaties. Klanten die jou telkens weer weten te vinden en jouw bijzondere verhaal door vertellen aan anderen. Dit gaat niet vanzelf; hier moet je wat voor doen. Door zo nu en dan iets weg te geven, wordt een eerste contactmoment gelegd. Jij krijgt interactie met je volgers en jouw volgers krijgen inzicht in jouw werkwijze en energie.


18. Jouw bruisende aanbod

Laat jouw volgers weten wat je voor hen kunt betekenen. Wat heb jij ze te bieden? Hierdoor weten ze wat jouw toegevoegde waarde is.


19. Deel jouw bijzondere verhaal

Achter ieder merk schuilt een bijzonder verhaal. Juist dit verhaal is wat jou als ondernemer bijzonder maakt en waarom mensen voor jou kiezen.


20. Jouw dienst

Deel jouw ervaring met jouw dienst of aanbod. Wat heeft dit jou gebracht? En waarom ben je blij dat jij de kennis hebt die je nu hebt? En hoe werkt dit door in jouw leven én je business? Door dit te delen, neem je jouw volgers mee in je enthousiasme en ervaring. Je nodigt ze uit de voordelen van jouw dienst in te zien.

Tip: Deel jouw verhaal door antwoord te geven op de vraag wat jou zo uniek maakt.

21. Succesverhalen

Deel je succesverhalen! Als jij dit niet deelt, weet niemand het! Vertel je volgers waarom je trots bent, waar je dankbaar voor bent, wat je hebt bereikt en hoe je dit hebt gerealiseerd.


22. Kruip in de huid van jouw droomklant

Wil jij meer droomklanten aantrekken? Kruip dan in de huid van deze droomklant en stem jouw content hierop af! Jouw droomklant zal zich aangesproken voelen, zal dingen herkennen en dit resulteert in verbinding én vertrouwen!


23. Thank you

Deel je waardering en erkenning. Het zegt iets over jou en over het feit dat jij weet dat je dit allemaal niet alleen kan.

Tip: Blijf bij jezelf en doe je niet anders voor dan je bent. Hier bereik je uiteindelijk het meeste mee.


Vrijblijvend advies

Wil jij écht alles uit je socials halen? Stel dan makkelijk én snel jouw persoonlijke social media pakket samen dat aansluit op jouw wensen, doelen en budget. Van een eenmalige inspiratie workshop tot een complete social media takeover en alles wat daar tussenin zit. Ontdek de mogelijkheden!

SOCIAL MEDIA STUDIO MAAK EEN BELAFSPRAAK